Αποφυγή Ρήξης Πρόσθιου Χιαστού Συνδέσμου

Η ρήξη του πρόσθιου χιαστού συνδέσμου (ΠΧΣ) είναι ένας συχνός τραυματισμός που μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την καριέρα ενός αθλητή και που έχει επιπλέον σοβαρές επιπτώσεις οικονομικές, σωματικές και ψυχολογικές στην καθημερινότητα του ασθενή. Για να αποφύγουμε και να ελαχιστοποιήσουμε πιθανούς τραυματισμούς μπορούμε να κάνουμε ειδικά προγράμματα αποφυγής ρήξης ΠΧΣ.

Δυστυχώς, πολλοί από τους ερασιτέχνες αθλητές και τα παιδιά στα σχολεία που κάνουν σπορ δεν συμμετάσχουν σε αντίστοιχα προγράμματα και γι’αυτόθα πρέπει να υπάρχει ενημέρωση και συνεργασία ιατρού και γυμναστή για την αποφυγή το κατά δύναμην περισσότερων τραυματισμών.

Ένα τυπικό προγραμμα θα συμπεριλάβει ασκήσεις ενδυνάμωσης και ευκινησίας με σκοπό την βελτίωση της μυικής ισχύος, την ευλυγισία, το κοντρόλ του σώματος, την ισορροπία και την ιδιοδεκτικότητα. Το προγραμμα αυτό συνήθως ενσωμάτωνεται στην προπόνηση σαν ένα 15 με 30 λεπτά ζέσταμα, αλλά μπορεί και να γίνει όπως μια ξεχωριστή δραστηριότητα.

Ο τραυματισμός του ΠΧΣ σχετίζεται τις περισσότερες φορες με αθλητική δραστηριότητα και συμβαίνει όταν στο γόνατο ασκούνται δυνάμεις υπερβολικής στροφής ή υπερέκτασης. Η ρήξη του ΠΧΣ συνήθως συμβαίνει με απότομη αλλαγή κατεύθυνσης με το πόδι σταθερό στο έδαφος ή όταν οι δυνάμεις επιβράδυνσης περάσουν από το γόνατο. Όταν γίνεται απότομη αλλαγή κατεύθυνσης, απότομο σταμάτημα, ταχεία επιβράδυνση ενώ τρέχουμε, προσγείωση απο ενα άλμα με λάθος τεχνική αλλά και άμεση επαφή η σύγκρουση οπως σε ενα τάκλιν στο ποδόσφαιρο, τότε μπορεί να υποστούμε ρήξη ΠΧΣ.


Ένα τυπικό προγραμμα αποφυγής τραυματισμού του ΠΧΣ είναι το εξής:


Αυτό το προγραμμα δεν είναι για όλους τους αθλητές αλλά οι αθλητές εκείνοι που είναι επιρρεπείς και έχουν αυξημένες πιθανότητες για ρήξη του ΠΧΣ οφείλουν να προσέξουν ιδιαίτερα. Πιθανοί προδιαθεσικοί παράγοντες περιλαμβάνουν:

  • Υψηλού ρίσκου αθλήματα: ποδόσφαιρο, χόκεϊ χόρτου, σκι βουνού
  • Γυναικείο φύλο
  • Εφηβική ηλικία
  • Ατομικό ιστορικό ρήξης ΠΧΣ
  • Οικογενειακό ιστορικό ρήξης ΠΧΣ
Ακόμα και εκείνοι που δεν πιστεύουν πως χρειάζονται ένα πρόγραμμμα αποφυγής τραυματισμού θα πρέπει να λάβουν υπόψιν τους την σημαντικότητα μίας προετοιμασίας πριν από την συμμετοχή τους σε κάποια αθλητική δραστηριότητα. Επίσης, πολλοί από τους τραυματισμούς λαμβάνουν χώρα την άνοιξη και αυτό είναι αποτέλεσμα της επιστροφής στα σπορ ερασιτεχνών αθλητών, οι οποίοι κατά την διάρκεια του χειμώνα δεν έκαναν καθόλου γυμναστική, επιστρέφοντας σε αυτά χωρίς καμία προετοιμασία. Δεδομένου πως έχει αποδειχθεί ότι η προπόνηση όσον αφορά την ενδυνάμωση και την ευκινησία βοηθάει στην αποφυγή τραυματισμών το να ‘’δουλέψει’’ κανείς σκληρά πριν από την αθλητική σεζόν κάνοντας μια συντήρηση κατά την διάρκεια αυτής είναι σημαντικό όχι μόνον για την βελτίωση της φυσικής κατάστασης και αντοχής αλλά και για την αποφυγή πολλών τραυματισμών, συμπεριλαμβανομένης και της ρήξης του ΠΧΣ.

επιστροφή στις παθήσεις

Επικοινωνία
Εμφάνιση χάρτη
Έχετε κάποια ερώτηση? Αποστολή email
Ιατρικό Κέντρο Αθηνών:
Διστόμου 5-7
Μαρούσι
15125 Αθήνα
Ελλάδα
E-mail πληροφοριών:

info@akourtis.gr

Τηλεφωνικοί αριθμοί:

+30 2106198100
+30 6972273000

Βρείτε με επίσης:


Λογότυπο του δικτύου lalista.

Λογότυπο του δικτύου Doctor AnyTime.